فهرست اخبار فهرست اخبار

گفتگو با شعبه مرکزی بابل

شعبه مرکزی بابل اولین شعبه مدیریت مازندران و از شعب موفق مدیریت دردو بخش جذب منابع و کاهش مطالبات معوق در سال گذشته بوده است که با همت و تلاش فراگیر کارکنان توانست در سال گذشته در ارزیابی عملکرد منتهی به شهریور95 تنها شعبه مرکزی جزو ده شعبه برتر کشور بوده وهمچنین در ارزیابی عملکرد پایان اسفند 95رتبه نوزده کشور را کسب نماید. منوچهر حسین زاده رییس شعبه مرکزی بابلدلایل موفقیت شعبه را این چنین بیان می نماید: در ابتدای هر سال با جلسات متعددی که با همکاران برگزار می‌کنیم هدفهای کلی را مشخص می‌نماییم و با پیگیری هفتگی و ماهانه برنامه‌ها تمام سعی و تلاش خود را برای اجرایی شدن آن بکار می‌گیریم.

 

 

1: مهمترین دلایل موفقیت و سودآوری شعبه تحت مسیولیت خود را درچه مواردی می دانید؟

 مهمترین عامل موفقیت یک سازمان عشق و تعصب کارکنان آن نسبت به سازمان می‌باشد به طوری که از صمیم قلب به‌این باور برسد که در صورت انتفاع سازمان کارکنان هم از‌این قضیه منتفع می‌گردند.

و از طرفی سرمایه اصلی و عامل موفقیت در هر سازمان نیروی انسانی آن است در نتیجه توجه به جایگاه آنان موجب بوجود آمدن عشق و علاقه به کار و‌ایجاد پشتکار و دلگرمی‌در همکاران می گردد و از سویی برگزاری جلسات مستمر توام با آموزش لازم همراه با صداقت و همدلی با در نظر داشتن سلامت کاری که در نهایت پیشبرد اهداف شعبه و بانک را به دنبال خواهد داشت.

2: برای پیشبرد اهداف شعبه چگونه با همکاران خود تعامل می کنید ؟

حسین زاده افزود: برای پیشبرد اهداف شعبه توسط همکاران تکریم همه  مشتریان و جذب منابع  به صورتی که بیشترین توان خود را صرف این امور کنند و تماس مداوم با مشتریان ارزنده و ویژه به جهت تسریع به موقع در انجام امور آنان به نحوی که به محض ورود این قبیل مشتریان باید از رییس شعبه تا پیشخدمت، جویای انجام کار و مشکلات آنها باشند‌.

 

3: چه راهکارهایی برای وصول مطالبات پیشنهاد می کنید ؟

رییس شعبه مرکزی بابل در خصوص راهکارهای شعبه در کاهش مطالبات معوق اظهار نمود برای وصول مطالبات راهکارهای متعددی وجود دارد که به طبع از طریق شعب و دوایر حقوقی در حال انجام و پیگیری می‌باشد لذا با مدیونین باید طوری برخورد کرد که آنها به بازپرداخت تسهیلات ترغیب شوند.برای وصول مطالبات طبعاً بین مطالبات سنگین و مطالبات کوچک و همچنین وضعیت مشتریان مختلف و شرایط آن تفاوت وجود دارد که باید با توجه به موارد فوق را هکارهای مختلف را در پیش گرفت. برای مطالبات سنگین باید در صورت حسن نیت مشتری شعبه با استفاده از تجربه خود مشتری را به سمت همکاری جلب نمایددر غیر اینصورت شفاف سازی در خصوص هزینه های سنگین ناشی از اقدامات قانونی که در آینده متوجه ایشان خواهد شد به آنان متذکر می شویم.

4: به نظر شما آیا ارزیابی عملکرد شعب کارایی لازم را داشته و میتواند در ارتقای درجه وبهبود عملکرد شعب موثر باشد؟

بله -ارزیابی عملکرد آگاهی از وضعیت عملکردی شعب بر اساس اهداف  از پیش تعیین شده در جهت بهبود و تحقق اهداف بانک بوده و شعبه را از پراکندگی اظهار نظر در خصوص عملکرد خود دور می کند اما  در این موضوع باید به گونه ای طرح ریزی شود که کسب یا ارتقا بهبود عملکرد شعبه یا مدیریت منتج به افزایش درجه شود لذا پیشنهاد می شود شعب یا مدیریت هایی که طی چند دوره متوالی از جایگاه بسیار مناسبی ازنظر عملکردی قراردارند به عنوان یک شاخص برای افزایش درجه درنظر گرفته شود بطور مثال شعبه از نظر عملکرد طی چندین دوره وضعیت خوبی در سطح شبکه برخوردار است ولی نتوانست منجر به افزایش درجه شود.

5-افزایش نرخ سود سپرده‌های بانکی چه تاثیری در جذب سپرده خواهد داشت؟

قطعاً با افزایش نرخ سود سپرده‌ها میل به سپرده گذاری  بیشترمی‌باشد البته در وضعیت کنونی بازار رقابتی افزایش نرخ سود کوتاه مدت روز شمار در جذب منابع تاثیر بیشتری دارد چرا که اختلاف سود روز شمار بانکها و سایر موسسات مالی بسیار زیاد می‌باشد.

6-کلام آخر....

عشق به سازمان و تکریم مشتریان فراموش نشود.

 

 

 

آخرین بروزرسانی 1396/3/25