فهرست اخبار فهرست اخبار

گفتگو با رییس شعبه خزر ساری

شعبه خزر ساری با همدلی و همراهی رییس و کارکنانش موفق شد تاعملکرد مناسبی از خود در سال 95به نمایش بگذاردو همین عامل باعث کسب رتبه اول استانی و سوم کشور در ارزیابی عملکرد منتهی به شهریور 95 و کسب رتبه اول استانی و اول کشوری در ارزیابی عملکرد منتهی به پایان اسفند 95 شده است. گفتگویی را با سید مرتضی ساداتی رییس شعبه خزر ساری انجام داده ایم که باهم میخوانیم.

رییس شعبه خزر ساری:

موفقیت بانک در گرو همدلی با کارکنان و تکریم و پرستاری از مشتریان  بانک است.

 

1: مهمترین دلایل موفقیت و سودآوری شعبه تحت مسیولیت خود را درچه مواردی می دانید ؟

عوامل بسیار زیادی در سودآوری و موفقیت شعبه نقش دارد از جمله: استفاده از فرصت‌ها و ‌از هر فرصت مناسبی در جهت سودآوری استفاده نمودن، پرداخت به موقع تسهیلات به اشخاص معتبر و حصول اطمینان از برگشت به موقع آن ضمن رعایت بهداشت اعتباری، پیگیری مستمر در جهت وصول مطالبات و شناخت راهکارهای وصول مطالبات از طریق بخشنامه‌های بانک، اطلاع‌رسانی و آگاهی کلیه پرسنل از اهداف و دستور العمل‌ها و همچنین آگاهی دادن به پرسنل و شناسایی روشهای کسب سود، حفظ ونگهداری مشتریان قدیمی و سازمانی بانک با هزینه کمتر وجذب مشتریان جدید، برخورد مناسب پرسنل با مشتریان،

 

 

2: برای پیشبرد اهداف شعبه چگونه با همکاران خود تعامل می کنید ؟

احترام به تمامی پرسنل و درک مشکلات آنها و کمک و مساعدت به آنها وفق مقررات، همفکری و مشورت در امور تخصصی وارایه راهکارهای مناسب‌، برگزاری جلسات هفتگی و ماهانه به دلیل اطلاع رسانی از آخرین دستور العمل‌های بانک و همچنین آموزش‌های لازم در زمینه‌های مختلف.

3: چه راهکارهایی برای وصول مطالبات پیشنهاد می کنید ؟

در این راستا، مسیولین شعبه با مماشات با مشتری مذاکره نمایند. اطلاع و آگاهی در زمینه‌های وصول مطالبات از قبیل احیا، تقسیط وفق بخشنامه‌های بانک، خوش‌قول بودن و عمل نمودن به مذاکراتی که با مشتری انجام می شود. همچنین استفاده از قانون برنده – برنده:‌ باید بانک و مشتری هر دو طرف از نتیجه کار احساس رضایت نمایند‌.استفاده از قانون دوستی:‌مشتری هرگز تا زمانی که مطمین نشود که شما دوست او هستید به شما اعتماد نخواهد کرد‌.

 

4: به نظر شما آیا ارزیابی عملکرد شعب کارایی لازم را داشته و میتواند در ارتقای درجه وبهبود عملکرد شعب موثر باشد؟

بله-در ارزیابی عملکرد تمام شاخصها را در تحقق اهداف ابلاغی می سنجیم واین فرصت را مغتنم شمرده تا نسبت به بررسی وضعیت خود با توجه به نمره ارزیابی عملکرد بابت تحقق اهداف اقدام نموده و با برنامه ریزی و تلاش بیشتردر جهت بهبود و ارتقای آن بکوشیم .

5-افزایش نرخ سود سپرده‌های بانکی چه تاثیری در جذب سپرده خواهد داشت؟

درشرایط کنونی درمقایسه با بعضی ازبانکهای رقیب با اعلام نرخ‌های بالاترجذابیت بیشتری برای مشتریان‌ایجاد وتجهیزمنابع جدید را دو چندان دشوار نموده است. ازاین رو ابتدا حفظ سپرده‌های موجود به عنوان اولویت اول باید درسرلوحه کارقرارگیرد و چنانچه از جذب سپرده جدید استفاده بهینه به عمل آید و درصد بیشتری به کار گرفته شود توجیه اقتصادی دارد0

6-کلام آخر....

صداقت و همدلی با همکاران پیشبرد اهداف بانک را به دنبال خواهد داشت
آخرین بروزرسانی 1396/2/30